Buiksloterweg 99, 1031 CJ, Amsterdam020 – 233 9042 Ma - Vrij: 07:00 - 17:00 /

Actueel

Meer nieuwe patiënten via de praktijkwebsite

Meer nieuwe patiënten krijgen via de praktijkwebsite, kan dat? Ja zeggen wij! In deze blog leggen wij uit hoe dat werkt en hoe wij u kunnen helpen.

Er zijn meerdere situaties waarin je als huisarts of huisartsenpraktijk meer nieuwe patiënten wilt. Omdat je net begonnen bent of omdat er ruimte is voor nieuwe patiënten.

Een makkelijke en goedkope manier om nieuwe patiënten aan te trekken is via de praktijkwebsite. Wij geven daarvoor vijf tips.

Meer nieuwe patiënten via de website | 5 tips

Richt je op jouw doelgroep

Ook als huisartsenpraktijk heb je een doelgroep: patiënten uit je wijk, dorp, stad of regio. Als je meer nieuwe patiënten wilt via jouw praktijkwebsite, dan richt je je website in op deze doelgroep.

Laten we het voorbeeld nemen van een huisarts in Amsterdam-Noord. Deze zit in Noord-Holland, maar de huisarts heeft er weinig aan als hij zich richt op een patiëntenpopulatie uit Noord-Holland. Iemand in Den Helder zoekt daar naar een huisarts.

De mogelijk nieuwe patiënt uit Amsterdam zoekt op Google naar een huisarts in Amsterdam-Noord. En dat is waar jij invloed hebt op gevonden worden door deze persoon.

Je laat dit zogenaamde zoekwoord op diverse plekken op jouw website terugkomen. Bijvoorbeeld “huisarts in Amsterdam-Noord”, “huisartsenpraktijk in Amsterdam-Noord” en wellicht ook “huisarts in Tuindorp-Oostzaan”.

Overzichtelijke website

Zorg ervoor dat de website duidelijk is ingericht: voor bestaande en nieuwe patiënten.

Let daarbij op een goede voorpagina. Hierop staat de belangrijkste informatie als het adres, openingstijden en ook noodnummers.

Ook deel je op de voorpagina andere informatie als de optie om online in te schrijven, welke zorgverleners er eventueel nog meer werken in de praktijk en wat de bijzonderheden van de praktijk zijn. Je werkt bijvoorbeeld veel met e-health, of je hebt een bepaalde specialisatie.

Duidelijke teksten

De teksten op de website zijn belangrijk. Zorg voor een goed leesbaar lettertype en overzichtelijke stukken tekst.

Zorg er ook voor dat de teksten foutloos zijn en dat de patiënt de juiste informatie kan vinden. Over de praktijk, over het inschrijven en eventueel ook over veel voorkomende ziektebeelden.

Stel jezelf voor

Als een patiënt zich inschrijft bij een praktijk dan wil die weten wat voor huisartsenpraktijk het is. Wat zijn de openingstijden, wie zijn de artsen? Stel jezelf daarom kort voor: wie ben je en hoe werk je? Hierdoor vergroot je de kans dat de patiënt zich direct wil inschrijven.

SEO

SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie. Een hele mond vol en het houdt in dat jouw website gevonden wordt in Google. Bij voorkeur sta je voor de belangrijkste zoekwoorden op de eerste pagina, in de top 3 van resultaten.

Waarom? Omdat het grootste deel van de internetgebruikers op de eerste drie resultaten klikt. Hoe meer mensen jouw website bezoeken, hoe groter de kans is op meer nieuwe patiënten.

Met SEO probeer je invloed uit te oefenen op jouw positie in Google. Dit doe je door de juiste zoekwoorden te gebruiken, maar ook door te zorgen voor een snelle website. Over de zoekwoorden lees je hierboven meer onder “richt je op jouw doelgroep”.

Hoe wij helpen jou helpen bij de groei van de patiëntenpopulatie

Je hoeft dit natuurlijk niet zelf te doen: wij kunnen je helpen met een praktijkwebsite maken, inrichten en met het schrijven van de webteksten.

Met een artsvandetoekomst.nl website beschik je over een website die is geoptimaliseerd voor de groei van jouw patiëntenpopulatie. De patiënt kan de website makkelijk vinden via Google, de website is snel ingeladen en deze brengt meteen de meest populaire opties in beeld.

Is de patiënt nog niet bij jouw praktijk ingeschreven, maar wel op zoek? Dan kan hij of zij zich direct inschrijven!

Werk je in een regio met veel anderstalige patiënten? Dan kan het nuttig zijn om jouw website ook in een andere taal aan te bieden. De anderstalige patiënt kan zich dan ook probleemloos bij jouw praktijk inschrijven.

Kwaliteiten voor groei van onze praktijkwebsite

  • Online zichtbaarheid: geoptimaliseerd voor zoekmachines.
  • Geen wachttijden: laadt snel
  • Toegankelijk: werkt goed op smartphone, tablet en computer
  • 24 uur inschrijfservice: de patiënt kan zich direct, op elk gewenst moment inschrijven.
  • Patiënttevredenheid: de website biedt verschillende klantvriendelijke services zoals een webagenda en de mogelijkheid om online herhaalrecepten aan te vragen.
  • Meertalige optie: als je werkt in een regio met veel anderstaligen dan kun je ook deze mensen bereiken door het toevoegen van een één of meerdere talen aan de website.
  • Continu verbeteren: wij werken dagelijks aan het verder verbeteren van de groei eigenschappen van onze websites en daarmee ook aan die van jou!

Floreert jouw praktijk en is hij gesloten voor nieuwe patiënten? Dan schakel je de inschrijfmogelijkheid probleemloos uit.

Neem direct contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Deel dit bericht